tiistai 11. joulukuuta 2018

Tekstien henkilöt

Tän blogin ensimmäisessä tekstissä pohdin sitä, miten muut erottais eri henkilöt mun teksteistä. Aika äkkiä mä tajusin, et tunnisteet on tähän hyvä keino. Noi prinsessa, lime, kuningatar ja muut on siis mun keksimiä nimiä eri ihmisille. Noi nimet ei oo käytössä yleisesti ees mun puheessa. Ne ei myöskään oo erityisen kekseliäitä tai kauniita.  Mulle tärkeintä on, ettei kenenkään henkilöllisyys tuu ilmi. Mä voin yrittää joskus avata noita nimiä enemmän, mut yksinkertasesti ne aukasee mulle itelleni tietyn jutun, tapahtuman tai esim.  piirteen siitä ihmisestä, jolle oon sen nimen antanu. Noi yhteydet on kuitenkin hyvin harvassa loogisia, joten niiden arvaaminen on epätodennäköstä.

Vaan yks fakta yhdistää näitä kaikkia henkilöitä: kaikki heistä pyörii vahvasti mun ajatuksissa. Joukossa on eri ikäsiä ja eri paikoissa tavattuja tyyppejä. Joihinki oon ollu ihastunu, jotkut on tehny muhun muuten poikkeuksellisen vaikutuksen. Joistain tuun varmaan kirjottamaan jatkuvasti, toiset jää sivurooliin. Ne, jotka tähän blogiin päätyy on mukana täysin fiilispohjalta. Jotkut vaan inspiroi mua enemmän ja joskus käy silleen, et joku onkin osa vaan pienen hetken huumaa. Mut niinhän elämä tavallaan oikeestikin menee. En mä osaa sitä selittää, kuinka mä päädyn jostain kirjottamaan. Jotenkin vaan syntyy tarve päästä purkamaan niin sen hetkisiä fiiliksiä ja ajatuksia. No joo, jokasella on omat tapansa käsitellä asioita eikä sen tarttee olla sen monimutkasempaa.

Mä en suoraan sanottuna usko, että tää blogi tulee kauheen yleiseen tietoon siten, että joku tunnistais täältä henkilöitä tai mut. Se on kuitenkin vaihtoehto, jonka tiedostan ja jonka oon hyväksyny siinä kohtaa, kun oon tän blogin julkiseks laittanu. Omalla tavallaan mua kans kiehtoo se idea, et joku voi oikeesti löytää ittensä näistä teksteistä. Tällä hetkellä se tuntuu vaan jotenkin absurdilta, et saisin joku päivä viestin, jossa kysyttäis esimerkiks, et "Olenko mä toi kuningatar, josta sä puhut sun blogissa." Katotaan tuleeko sellasta päivää. Hienompaa ois, jos joku pystyy samaistumaan mun teksteihin tai vaikka saamaan omaan elämäänsä jonkinlaista inspistä tästä blogista.

Ootan jo sitä, että noiden tunnisteiden klikkaaminen kannattaa laajemmin. Sit pystyn itekin näkemään, miten tietty tyyppi on pyöriny mun ajatuksissa ja miten ne ajatukset on ajan myötä muuttunu. Sit pystyn myös hahmottamaan, et kuinka monta uutta ihmistä on tullu mun ajatuksiin niin vahvasti, et oon päätyny kirjottamaan heistä. Tää blogiprojekti on parhaimmillaan sillon, kun jokasta tunnistetta klikkaamalla pääsee tarinaan, josta pystyy näkemään eri käänteitä ja aistimaan eri tunteita. Mä en tiiä, et mitä venata tän blogin suhteen, mut mä oon valmis jatkamaan, joten katotaan miten tää kehittyy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti