tiistai 29. tammikuuta 2019

Basics update

Tää blogi on nyt ollu pystyssä reilut kaks kuukautta. Aattelin tässä kohtaa vähän avata sitä, mihin suuntaan tää blogi on mun mielestä menny/menossa ja mitä tulevaisuudessa kenties on odotettavissa. Okei, ei mulla taida olla mitään suurempia suunnitelmia, luotan siihen, et tää juttu toimii omalla painollaan niinku tähänkin mennessä. Tää on menny oikeestaan aika hyvin siihen suuntaan mitä ajatuksen tasolla oon joulukuun alussa pohtinu. Palava halu kirjottaa ei oo kadonnu mihinkään ja tää on todella auttanu mua pitämään mun ajatuksia ja tunteita ainakin jollain tasolla selkeempänä. Itelle tää merkitsee ihan älyttömän paljon, et oon ehkä kerrankin löytäny jonkun toimivan systeemin tälle kaikelle.

Mua itteäni on yllättäny se ihminen, joka on tässä nyt ns. pääroolissa. Lime ei ollu mun vahvin veikkaus sillon ku alotin kirjottamaan, mut se on tavallaan tän blogin idea. Tää toimii yhtenä osotuksena siitä kuinka hassua tää elämä loppujen lopuks on. Itse, kun vanhoja tekstejä lueskelen, niin hymyilen lähes poikkeuksetta, kun mieleen palautuu paremmin se tilanne/fiilis, jonka vuoksi päädyin kirjottamaan. Kenestä mä sitten ajattelin sillon kirjottavani enemmän? Sillon mielessä pyöri todella paljon esimerkiks Prinsessa ja 24. Niin klisee kuin se onkin, eipä kukaan meistä pysty ennustamaan tulevaa. Kirjottamaan oon päätyny tähän mennessä yhteensä kahdeksasta ihmisestä ja tekstien määrä vaihtelee tällä hetkellä yhdestä viiteen. Parhaiten tarinaa kertoo nyt mun mielestä just Limestä kirjotetut tekstit. Sehän on edenny siitä, etten ensin edes ollu nähny ku vilaukselta koko ihmisen...



Oon aiemmin sanonu, et näitä blogissa esiintyviä henkilöitä yhdistää vaan mun ajatus, mutta totuus on se, että heillä on muutakin yhteistä. Mietin tässä sellasen mindmapin tekemistä, joka kertois niitä yhteyksiä. Se vaatii kuitenkin vielä suunnittelua, et siitä tulee sellanen ettei ne oo tunnistettavissa ainakaan kovin helpolla. Mulla on tätä varten jo pari ideaa, mut saa nähdä onko mun toteutus yhtä hyvä. Tässä taustalla on ajatus siitä kuinka kaikki loppujen lopuks liittyy about kaikkeen jollain tasolla ja niitä pieniä linkkejä löytyy enemmän ku sitä tulee ehkä ajatelleeks. Tää ottaa vaikutteita myös Lword sarjasta, siinähän Alice on tehny mindmapin ystäväpiirinsä ihmissuhteista ja siit se sit laajenee ja sen sarjan aikana siitä tulee kokonainen verkkoyhteisö. Ja siis senkin tarkotus on auttaa näkemään, miten kaikki liittyy toisiinsa ja  itseensä. Tässä mun versiossa on suht sama idea.

Tällä hetkellä tilanne on se, että mun omat tunteet ja ajatukset on niin sekasin, et ne varmaan menee läpi jotain vuoristorataa tai karusellia. Tää meinaa tän blogin kannalta lähinnä positiivisia asioita, sillä tällä fiiliksellä syntyy yleensä eniten tekstiä. Tosin toi mindmap mistä aloin tosiaan haaveilemaan saattaa jäädä ajatuksen tasolle pidemmäks aikaa, kun mun keskittymiskyky ei kulje käsi kädessä mun tekemisen halun kanssa. Suurimmassa luomisen tuskassa mä saattaisin koskea jopa tän blogin ulkonäköön, mutta yritän toistaseks pitää näppini siitä erossa, sillä pääosassa tässä on ehdottomasti tekstit. No katotaan mihin tässä vielä päädytään. Loppuun voisin vielä heittää arvauksen, että kenestä seuraavat pari kuukautta tuun kirjottamaan: Lime taitaa jatkaa hallintaa ja katotaan, jos tulis joku uus. Sen näkee tässä matkan edetessä ja viimeistään seuraavassa yhteenvedossa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti